Onze huisregels.

IJsvereniging Leek is de beheerder van ijsbaan Nienoord. Wij doen er alles aan om de gezellige winterse sferen naar Leek te brengen. Plezier en veiligheid hebben voor IJsvereniging Leek de allerhoogste prioriteit. Wij voelen ons verantwoordelijk voor onze bezoekers en vrijwilligers. Om die gezelligheid te behouden zijn er de volgende huisregels opgesteld.

Het betreden van de ijsbaan is op eigen risico. IJsvereniging Leek is niet aansprakelijk voor schade, letsel en/of vermissingen op het terrein.

Niet springen op de ijsbaan of op een andere manier het ijs bewust beschadigen.

Schaatsen is plezier voor iedereen. Houdt rekening met elkaar. Pas uw snelheid aan op de andere schaatsers op de ijsbaan. Hardrijders houden rekening met de minder snelle schaatsers.

Schaats altijd "tegen de klok in" (linksom).

Draag handschoenen en een muts.

Aanwijzingen van onze vrijwilligers en bestuursleden dienen altijd opgevolgd te worden.

Maak ruimte voor de ijsmachines wanneer die zich op de ijsbaan bevinden om de baan schoon te vegen.

Laat geen afval achter op het ijs. Gooi afval altijd in de daarvoor bestemde afvalbakken. Zo houden we gezamenlijk de ijsbaan en Landgoed Nienoord schoon.

Veel schaatsplezier!