Verduurzaming.

Help ons GROEN worden om WIT te kunnen blijven.

IJsvereniging Leek wil schaatsen op natuurijs ook in de toekomst mogelijk blijven maken. Daarom willen wij meehelpen om de opwarming van onze aarde tegen te gaan. Wij gaan hieraan een bijdrage leveren door energieneutraal te worden en daarmee één van de groenste verenigingen in de provincie Groningen te zijn. Hiervoor gaan we een aantal maatregelen nemen waarmee we ons energieverbruik fors verminderen, gasloos worden en zelf onze energie opwekken.

Verouderde baanverlichting vervangen door LED verlichting.*

Gaskachels en geiser vervangen door een warmtepomp en boiler.*

Kantinedak vernieuwen, isoleren en voorzien van zonnepanelen.*

Kozijnen vernieuwen en voorzien van isolerend HR+++ glas.

(* gerealiseerd in 2022-2023)

Deze investeringen besparen veel CO2 en werpen ook financieel hun vruchten af.

Help mee onze vereniging GROEN te maken zodat we WIT kunnen blijven!

Wij willen onze vereniging groen maken om wit te kunnen blijven, helpt u ons mee? Voor onze plannen hebben we uiteraard geld nodig. U helpt ons door financieel een steentje bij te dragen en uw bijdrage over te maken op IBAN:

NL32 RABO 0335101402 t.n.v. IJsvereniging Leek, o.v.v. verduurzaming ijsbaan Nienoord.

U kunt ook onderstaande QR code scannen of klik op de afbeelding.

Promotiefilm Rabobank.
De Rabobank heeft in 2021 een promotiefilm gemaakt over onze groene plannen.