Rabobank ClubSupport 2022.

IJsvereniging Leek heeft dit jaar weer mee gedaan met Rabobank ClubSupport. Leden van de Rabobank konden van 5 tot en met 27 september 2022 stemmen op onze vereniging en zo IJsvereniging Leek helpen groen te worden om wit te kunnen blijven!

Het hoofddoel van IJsvereniging Leek is het in stand houden van de natuurijsbaan op Landgoed Nienoord. Tijdens een natuurijsperiode willen wij dat de inwoners van Leek, Nietap e.o. volop schaatsplezier kunnen hebben op natuurijs.

Maar we horen het steeds vaker: “Geen natuurijs meer, de laatste jaren. En dat kon wel eens door de klimaatverandering komen”.
De klimaatverandering heeft dramatische gevolgen voor de Nederlandse schaatssport. Schaatsen op natuurijs wordt meer en meer een zeldzaamheid.
Alle reden dus om als ijsvereniging zo duurzaam mogelijk te zijn en alle mogelijkheden te onderzoeken hoe wij ons steentje kunnen bijdragen aan het tegengaan van de klimaatverandering.

Ons doel voor 2022.
IJsvereniging Leek heeft de ambitie om tot één van de groenste verenigingen te behoren in de provincie Groningen. Wij willen als ijsvereniging energie neutraal zijn. Dit betekent dat wij van het gas af gaan, energie zuinig worden en zelf onze energie willen opwekken die wij nodig hebben.

De volgende maatregelen gaan wij nemen:

Verouderde baanverlichting vervangen door LED verlichting.

Gaskachels en geiser vervangen door een warmtepomp en boiler.

Kantinedak vernieuwen, isoleren en voorzien van zonnepanelen.

Uitslag Rabo ClubSupport 2022.

Dit jaar heeft onze vereniging 54 stemmen gekregen van leden van de Rabobank. Iedereen die zijn of haar stem op ons heeft uitgebracht, bedankt voor jullie (Rabo Club) Support! Het mooie bedrag van €678,69 dat wij van de Rabobank leden hebben gekregen wordt besteed aan het verduurzamen van onze kantine.

Werkzaamheden in onze kantine, afwerking en voorbereidingen treffen voor de nieuwe lucht verwarming (oktober 2022).

Werkzaamheden aan onze kantine, nieuw geïsoleerd dak geplaatst (april 2022).

Wilt u ons helpen om GROEN te worden om WIT te kunnen blijven? Lees hier meer over op onze crowdfunding pagina